Sidor

torsdag 24 november 2011

Safari!



Safari betyder resa på swahili. För mig var det helt fantastisk upplevelse att få stå i jeepen och få se dessa enorma djur. Jag skriver inte så mycket mer utan ni får helt enkelt kika på bilderna.

Först hade vi en bussresa i 5 timmar till Iringa. Där blev vi hämtade av James vår guide och Enok vår chaufför. Sen var det ytterligare 2 timmar i jeepen, innan vi kom fram till lodgen. Vägen var inte direkt asfalterad heller. 


































































Klicka på bilderna för att förstora.





Eder Fru W!

3 kommentarer:

Mitt CL sa...

Jo, jag har spanat in dom några ggr, giraffsen alltså :D. Tror jag gillar bilden med bakdelarna mest. Det ser ut som om dom ber att bli klappade på.
Färgar du med växter så färgar du med svamp lika lätt. Det svåra är att finna på svampen och framförallt rätt sort. Finns bra böcker att låna på "bibblan". Finns även böcker som tar upp väldigt många färger av få sorters svampar men då är betningen inte så värst hälsosam. Jag vill inte hålla på med så mycket konstiga saker. Räcker med alun och vinsten. Har ju även kladdat ner färg med vanlig hushållsfärg. Det var också skoj.

A-L sa...

Fina bilder Erica

Anna sa...

Fantastiska bilder - från vad jag förstår en fantasisk resa!! =)