Sidor

lördag 17 december 2011

Fina vänner!

Fina vänner kan man inte ha för många av!

En vän kom med ett fynd hon gjort på en loppis. Själv kallar hon den för spyan och jag bara älskar den. Det fina i det hela är att trots att hon inte har i närheten av samma smak som jag så skickar hon sms, bilder och ringer mig när hon hittar saker hon tror att jag skulle gilla. I stort sett hela tiden träffar hon rätt. Duken hon hade med sig nu hade hon köpt för att det skrek Fru W om den, jag visste inte ens om det denna gång.

Jag blir så varm i hjärtat!











 Jag undrar vem som formgivit den? Om det är nån av er som har en idé får ni jättegärna kommentera här i bloggen.

Eder Fru W!       



14 kommentarer:

eli sa...

Vilken underbar duk! Jag har gjort ett inlägg om egen nyinköpt duk och gjort en efterlysning åt dig om din duk! Kolla så får du se!

Anonym sa...

kan det stå marianne? /Berit

Kerstin sa...

Vilken underbar duk! Kan den inte vara engelsk eller dansk kanske? Den känns inte riktigt svensk.

Unknown sa...

Kerstin; Jag kan hålla med om att den inte riktigt känns svensk.

Berit; Min man va inne på att de stod typ Maria, så marianne är inte otänkbart.

Tack för era kommentarer =)

KARLAVAGNEN sa...

Marianne eller Marianna alt Mariana Lycka till!

svenske floyd sa...

Ganska lång signatur. Den kanske börjar med Made in ...

Maria på tid och rum i Årsta sa...

Förstår att du blev varm i hjärtat! :)
Precis min smak också! Har försökt att med ord beskriva den här typen av motiv och former, men hittar inte någon bra formulering. Hur skulle du beskriva den här typen av figurer och mönster?

Gittan sa...

Finns en likadan duk i detta hem också, men det är lika illa där att tyda någon signatur. Duken kommer från Elisabeths föräldrahem och är från början av 60-talet, hon minns sina barndoms jular när julkrusen dukades upp på denna duk...dååå var det jul!

Unknown sa...

Gittan: Åh va roligt att höra att det finns fler dukar =)

Maria: Vilken svår fråga, jag måste få fundera lite över hur jag skulle beskriva figurerna. Hoppas jag kan få återkomma =)

Unknown sa...

Maria; jag skulle nog säga viktorianskt femtiotal. Vad tror du om det?

Maria på tid & rum i Årsta sa...

Ja jag vet som sagt inte. :)
Kantiga färgglada figurer har jag sagt.
Well, det är ett i-landsproblem av rang.

Anonym sa...

Jätterolig duk! Och jätteroligt att hitta folk som gillar sådana!
Anita Johansson

Unknown sa...

Maria! Intressant att du ser figurerna som kantiga, det gör absolut inte jag. Jag ser dem mer som runda. Oavsett om det är ett I-lands problem så är det roligt att diskutera :)

Christin sa...

Underbar duk men jag kan tyvärr ej tyda signaturen. God Jul !