Sidor

söndag 25 augusti 2013

Första veckan

Förra måndagen satte jag mig i skolbänken igen.  Så spännande och nervigt. Hur skulle utbildningen till kock vara, proffsig eller amatörmässig?!
 Jag kunde lättad andas ut, 2 lärare med mycket och olika typer av erfarenheter som är väldigt proffsiga. Första veckan va nog en liten glidar vecka, lära känna varandra och göra roliga utflykter. Den här veckan hoppas jag att det drar igång på allvar. Vi ska läsa in det gymnasieeleverna läser på 3 år, på 1 termin. Efter jul har vi tio veckors praktik, något jag klurar på redan nu. Jag vill vara hos någon/någonstans där dem tänker som jag. Där grunden, råvarorna är viktiga. Där tanken i ett självhushållsperspektiv finns. Där respekt både för djuren och grönsakerna finns. Tyvärr blir det helt fel säsong. Mitt i smäll kalla vintern! Men jag får klura och luska lite.

Jag känner hur jag törstar efter kunskap. Jag har en idé inför framtiden, jag vill utveckla den till sitt fulla potential, men för att lyckas behöver jag ett ben till att stå på.






Helgen som varit har gått i inläggningarnas och brödbakets tid. Bostongurka, inlagda rödbetor, ketchup och en massa goda bröd. Har även startat en ny surdegskultur som faktiskt hör o häpna lever. Så idag ska jag försöka mig på ett brödbak. Har försökt förr och misslyckats totalt, så nu håller vi alla tummar vi har!!!




 Ha en skön vecka och sköt om er
Eder FruW!

Inga kommentarer: