Sidor

måndag 9 september 2013

Snart så....

Tiden rasar fram. Fjärde veckan i skolan drar igång nu. Om tre veckor är det meningen att vi ska flytta. Allting i trädgården behöver skördas och tas omhand. det är minst sagt mycket att göra nu. Men jag njuter....
Om ett tag ska i få sätta nyckeln i den där dörren och skapa vår egen framtid. 

Vi är nu inne i djupa diskussioner om hur vi ska prioritera till våren. Vilka djur ska det satsas på, hur många  osv. På en väldigt liten budget (läs ingen) så måste vi tänka oss för. Samtidigt som vi måste våga för att vinna.



Men helt klart är att hönsflocken ska utökas och några grisar ska köpas in. Kalkoner ligger fortfarande kvar där i bakhuvudet och lurar. Vilka odlingar vi vill ha är också klart. Då menar jag dem som inte enbart är tillför vår familj.


Nu hoppas vi bara att allt går i lås, än är inte ett enda papper påskrivet. Men ägarna håller på att tömma huset och har sagt att till den 1 oktober ska det vara färdigt så vi kan flytta in. Håll tummarna för oss!
När vi får den där nyckeln så tänker jag ta min kudde, mitt täcke och madrass. Sen tänker jag sova gott i vårt hus. Vi har en månad på oss att tömma huset vi bor i nu, vilket känns skönt. Sakta fyller jag kartonger och rensar i lådor och skåp. Jag vil verkligen försöka vara organiserad denna gång. Förra gången, i vintras, så åkte jag på influensan samtidigt. Jag kröp på golvet samtidigt som jag försökte packa lådor. Jisses va sjuk jag va! Tillslut ringde jag mamma och gråtandes bad henne hjälpa mig. Utan henne, pappa och en då fantastisk granne så hade vi aldrig klarat det. Den här gången ska det vara mer organiserat.

Eder FruW!

1 kommentar:

bitahoney sa...

Vi röstar för kalkoner helt klart!